דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


10 עצות בדרך לגירושין 

מאת    [ 26/12/2017 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 3056 פעמים ]

לדעת לאן אתם נכנסים

למרות שגירושין הוא מצב יזום על ידי בני הזוג, עדיין מדובר על אירוע לא נעים. לא קל לסיים פרק בחיים בעיקר אחרי איחוד תא משפחתי שלרגעים נראה האיחוד הטוב ביותר, זה ששינה את חיינו לטובה. פעמים רבות חיי הזוגיות נעצרים אחרי תקופות לא טובות של בני הזוג, תקופות שבהם לעתים משהו לא עבד ונגמר בצורה יחסית טובה אך לפעמים השניאו את עצמם זה על זה. בכל מצב שמתחילים הליך גירושין, חשוב להבין מה צריך לעשות, מה זה כולל ואיך אפשר להתמודד איתו.

גירושין – עצות בדרך לשם


    • לפתוח את תיק הגירושין בבית משפט לענייני משפחה או ברבנות הם שני דברים שונים לחלוטין. כדאי למהר להתחיל את כל הערכאות במקום שיותר טוב לכם ויציב אתכם במצב טוב יותר בבית הדין, כמובן בהתאם לסיטואציה שנוצרה ולשיקולים עם בעל מקצוע.


    • בכל מקרה שאתם בטוחים שבן או בת הזוג הולך להגיש נגדכם תביעה, תקדימו אותו. זה יכול לתת לכם יתרון משמעותי בבית המשפט, דבר שיהיה בעל חשיבות רבה בהמשך.


    • כדאי לנסות להסתיר את החפצים האישיים שחשובים לכם. במקרים של גירושין העניינים נהיים סבוכים מאוד מבחינה רגשית ודאי שכל אחד עדיין רוצה לגור בבית ולא מוכן לוותר. מצב כזה של 'קרב' בין בני הזוג יכול להגיע לקווים נמוכים יותר של העלמת חפצים חשובים או לקלקל את השגרה היומית בכוונה. נסו להימנע מזה למענכם ולמען התהליך כולו.


    • עוד לפני שיושבים עם עורך דין גירושין ושומעים מה יש לו להגיד, חשוב להכיר את הזכויות שלך. כדאי להיכנס לאינטרנט ולעשות רשימה של כל הדברים שאנו נחשפים אליהם כולל מושגים שיכול להיות שלא הבנו עד היום כמו משמורת, דמי מזונות, מהם דמי מזונות לאישה ולילדים וכולה. כך תוכלו להבין מה מצבכם המשפטי נוכח המצב כולל נסיבות הגירושין.


    • אם יש כל דבר שאפשר לציין לרעה לצד בן הזוג כדאי לציין אותו. כל דבר כזה יכול לתת לכם יתרון בבית המשפט בעיקר בנושאי רכוש וילדים. אם אתם לא תציינו נקודות רעות של הצד השני, הוא יציין את הנקודות הרעות שלכם ותהיה במצב נחות.


    • נסו למצוא גישור באמצעות מגשר גירושין. התהליך הזה יהיה הרבה יותר נעים והמצב ביניכם יכול להיות הרבה פחות חמור, לפחות מבחינה רגשית.


    • תהליך גירושין עולה כמה עשרות אלפי שקלים. ככל שתעבור את התהליך מהר יותר עם פחות דיונים ועם מגשרים, הוא יכול להיות זול יותר.


    • אל תשתפו בני משפחה וחברים במה שקורה לעומק התהליך. זה יכול לגרום להם לחלק לכם עצות לא חיוניות ולהכניס אתכם למצב רגשי יותר בעייתי.


    • תציבו לעצמכם קווים אדומים. נסו להגיע לפשרה עם בן או בת הזוג כבר מתחילת התהליך לגבי אלו נושאים אתם לא הולכים לוותר, יכול להיות שלצד השני הפשרה תתאים. אמנם זה לא נפוץ בענייני ילדים אך בכל מה שקשור לרכוש או עסקים זה יכול לעבוד.


    • ייצוג של עורך דין כדאי לקבל כבר מהשלבים הראשונים. קשה מאוד לעבור תהליך מסובך ומורכב שכזה והיסודיות שנדרשת בתהליך מחייבת אתכם להיעזר לא סתם בעורך דין שמכיר את התהליך אלא אחד שכבר צבר ניסיון בתחום. גם אם מדובר בהוצאה יקרה ובהליך מסובך, הוא זה שיקבע את חייכם מפירוק התא המשפחתי ולאורך שנים ארוכות.

 

עו"ד ונוטריון משה פרדס - התמחות בדיני משפחה, גירושין, גישור ועוד.


פנו אלינו להתייעצות: 077-7784688


   




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב